Ik heb een nieuwe blog!

Deze reisblog blijft online maar wordt niet meer aangevuld.

Ik heb een nieuwe blog op stijnvanholm.be

WELKOM!

Berichten per thema

08 juli 2009

en we zijn weer weg

Reisverhalen en Reisplannen

ik ben naar Noord-Ierland geweest.. Een heerlijk fantastisch trouwfeest met oude en nieuwe vrienden.. en een herkenbare familie!
Ik ben daarna wat blijven plakken in Ierland.. couchsurfing in een serre.. wat een ervaring.. veel regen; permacultuur; wilde bloemen en planten eten; 14 uur per dag babbelen over ons leven, astrologie, massage, spiritualiteit, esoterie.. babbel - babbel.. we waren een duidelijke spiegel voor elkaar.. (h)eerlijk irritant!

intussen ook een Liefdesreis begonnen en beëindigd.. wat een reis ;-) het een een reis door de Materie, Mater, Moeder - en dochter.. met koninklijke allures..

Nog verder de innerlijk reis bewandeld - erg beïnvloed door 'de hoeders van de aarde' verander je observatie van jou werkelijkheid - leer de projecties te zien en breng ze terug in jezelf en heel jezelf.. een aanrader

Een ander boek die me ondersteboven draait - of misschien beter; binnenste buiten: Disappearance of the universe.. intussen ook vertaald; De verdwijning van het universum.. Wordt je bewust dat je droomt - dat dit alles gedroomd wordt door je ego - vergeef jezelf en 'de ander' en wordt wakker in de bron..

Alles kan je uiteindelijk tot zijn essentie terug brengen.. en dat is Liefde. Of een gebrek daaraan en dat is Angst.. Angst is alles wat niet Liefde is.. Zoals honger -- een tekort aan voedsel -- of; duisternis een tekort aan licht.. Je hoeft niet te weten waarom je honger hebt! om ze te stillen.. Je moet eten - Je hoeft niet te weten waarom je angst hebt - Je moet Liefde toelaten..

Elke handeling is dus te herleiden tot een EXPRESSIE van LIEFDE of een VRAAG naar LIEFDE (angst) Als je elke handeling zo kan zien, observeren, kan je jezelf en 'de ander' VERGEVEN en die Liefde toelaten.. Als je oordeelt - blijf je in je ego, in de afgescheidenheid, - in de angst..

De spiraal wordt positief; een antwoord op een handeling die een expressie van Liefde is is natuurlijk ook Liefde - en als je elke handeling uit angst, kan zien als een vraag naar meer Liefde antwoord je ook met.. juist: LIEFDE

Ik heb terug reisplannen - ik vertrek midden juli 2009 naar Bratislava, vandaar reis ik door Slovakije richting Oekraïne.. Al liftend, couchsurfend,.. In Oekraïne ga ik kamperen in de Karpaten.. en op zoek naar de Europese rainbow gathering aldaar - het is mijn bedoeling om daar tot eind augustus te blijven..

Licht en Liefde


Geen opmerkingen: