Ik heb een nieuwe blog!

Deze reisblog blijft online maar wordt niet meer aangevuld.

Ik heb een nieuwe blog op stijnvanholm.be

WELKOM!

Berichten per thema

23 april 2009

The Findhorn foundation

Ik ben terug van 3 weken findhorn; findhorn is een gemeenschap in het noorden van Schotland.. het bestaat bijna 50 jaar.. het werd bekend door verhalen over bijzonder grote groenten; gegroeid op onvruchtbare zanderige grond.. onmogelijk!.. Iedereen kwam kijken; en bleef.. artikels, boeken die het mysterie ontrafelen.. Ze vertellen hoe ze het doen; maar veel belangrijker ze tonen het; laten het je Zelf ERVAREN - het is een heel praktische, ervaringsgerichte gemeenschap.. Iedereen wordt uitgenodigd om zelf naar binnen te kijken en zijn verbinding met zichZelf, zijn intuitie.. te verdiepen

Mijn 3 weken bestonden uit 3 programma's na elkaar - beetje veel van het goede.. een rollercoaster.. een spiraal - groter en groter en tegelijk dieper en dieper en meer 'inner en inner'

Het begon met de Experience week: 7 deelnemers en 2 begeleiders.. Het ging door in Cluny Hill - een 'kasteel' die deel uitmaakt van de gemeenschap -
zondag morgen begon met sacrale dans - heerlijk in een cirkel dansen - engelmeditatie - groepsdynamiek; spelletjes & teambuilding - Werk verdeling -
Work is Love in action
Nog meer meditaties - in de bossen deze keer - contact maken met de elementalen, deva's en natuurlijk ook de engelen.. tussenin is er iedere keer een 'sharing' meedelen hoe je je voelt, wat er scheelt - iedereen luistert zonder oordelen.. niemand geeft commentaar - een unieke ervaring - je word geconfronteerd met jezelf - je krijgt terug wat je 'erin steekt'

De tweede week volgde ik Spiritual Practice.. Proeven van verschillende methoden, tradities - verdiepen en verruimen van je spirituele bezigheden.. ik koos om mee te doen aan de uur stilte meditatie om half zeven daarnaTaizé liedjes zingen - wandel meditatie, mindfullnes walking, mantra's zingen en beluisteren, tai chi in de morgen, een vollemaan meditatie; een stilte dag zonder praten, lezen, schrijven, muziek, een dag zonder iets - enkel met de stilte in jezelf - een boommeditatie, observatie en eet meditatie en nog meer dansen: Biodanza! heerlijk.. Een grapige spirituele lezing van Jack Cornfield op tape.. 'Leer van de russen' - tussenin genieten van een sauna, wandelingen in de overheerlijke lente tuin van Cluny..

Ik ontdekte dat nog meer mensen gefasineerd zijn door de boeken over Anastasia van Vladimir Megre.. Ze worden gelezen in findhorn als zoete broodjes.. ik kon er mijn hart op halen en mijn herkenning en passie delen.. Het zijn echt fantastische boeken.. Sverre, de noorse tuinman speelt met het idee om in Findhorn een Kins domain te manifesteren..

"You hold in your hands a flower which will unfold its petals to reveal a most remarkable masterpiece... Indeed, its significance goes far beyond literature. This book possesses a tremendous, unprecendented potential to change life on our whole planet for the better."

Leonid Sharashkin in Anastasia"

De laatste week bleef ik alleen over; nieuwe mensen kwamen me vergezellen voor Flowering of Life; a spring retreat met Franco en Sverre - Astrosjamanisme op Pasen - Die dag was een van de hoogdagen van m'n leven.. voorbij de gewone realiteit, voorbij tijd en ruimte - magie, heropstanding; openbloeien van wat verborgen was - dat soort dingen die niet in woorden te vatten is..

We waren met 7 deze keer, met 3 begeleiders - alles gebeurde spontaan, organisch - Franco Santoro is een zeer spontane, grapige, aanspreekbare italiaan die enorm ervaren is - hij ontwikkelde astrosjamanisme - het is een vorm van experimentele astrologie - De dierenriem wordt niet bestudeerd maar wordt via sjamanistische technieken ervaren! De zodiac wordt een medicijnwiel - wij worden uitgenodigd om niet alledaagse realiteiten te ervaren via een sjamanic walk; shapeshifting; sjamanic voyage - een trance dance..

Eerst onze intentie duidelijk formuleren, ja wat wil ik eigenlijk? Daarna een paar dagen Loslaten, release - Alles vrijmaken en teruggeven aan de aarde, positief en negatief - Om een ruimte, een leegte te creëren - en tenslotte openen voor het nieuwe - flowering of Life..

Ik heb er zoveel mensen ontmoet; zoveel zaken geleerd maar vooral zo veel ervaren - zoveel schoonheid en zoveel Liefde - Ik heb het gevoel dat ik vooral tijd nodig heb om alles te laten bezinken;
ik heb goesting om mij af te zonderen op een stukje natuur en even helemaal bij mezelf te komen - tijd te nemen om alles op een rijtje te zetten - te mediteren..

het valt me op dat het me nu geen moeite kost om gezond te eten, alcohol te laten, tv en kranten te laten.. ik heb vooral goesting in levend, rauw voedsel.. ik wil verzinken in de kleuren en de klanken - psychodynamica oefenen - en reizen naar de niet alledaagse realiteiten - boven en beneden - waarvan ik geproefd heb..

geduld en Liefde

Flowering of life - An astoshamanic spring retreat
wise words of Elaine:

The week featured several shamanic walks, moving on a track and going in one direction, following our Intent, stalking it like prey, creating a deep connection with the earth, inviting the earth to be stirred, to flower. We followed the Christ Path through the forest, we waded through seas of daffodils, we wandereed amidst giant trees, we walked amongst sheep and were confronted by a Ram as the time of Aries drew to a close and heard the mighty roar of the Bull heralding the approach of the time of Taurus, all the time drumming our intents into the earth, allowing whatever we experienced to support our intent, releasing whatever we were expereincing and then allowing a time of pause during which we shape-shifted, lose our identities, releasing through walking to create the emptiness for receiving.

We buried our issues in the earth like seeds, grounding our issues into the earth so that the earth could take care of them, and then monitoring the growth of the seeds and receiving gifts from the earth.

During a public trance dance we allowed the flowering to take place as we held the dance for others in the community and shared what we had experienced, the six participants representing the six polarities of the territory creating the whole Sacred Circle

Thank you - Thank you

Geen opmerkingen: