Ik heb een nieuwe blog!

Deze reisblog blijft online maar wordt niet meer aangevuld.

Ik heb een nieuwe blog op stijnvanholm.be

WELKOM!

Berichten per thema

22 augustus 2009

Sprookjes dansen in Polen

rainbow en echte mannen energie
Ik bleef een maand in de bergen van Oekraine, - in transcarpatie.. Er was een europese rainbow gathering.. tussen de 1000 en 2000 mensen van over heel de wereld.. veel brothers en sisters uit rusland, wit rusland, oekraine.. ik heb er een aantal workshops gegeven; contact improvisatie, razend populair.. is natuurlijk ook heel leuk om te doen.. ook shamanic walk, tarot en diamantwater..
ik heb er vele workshops gevolgd; vooral die over tantra was een ware openbaring.. ik voelde me zo sterk in m'n vel, zo krachtig - kwam het door de plaats, de natuur, het buitenleven in de bergen, het weinige en gezonde eten, het contact dansen.. geen idee - maar ik heb me nog nooit zo mannelijk, zo geliefd gevoeld.. meer dan dat ik aan kon.. ik had dikwijls het gevoel dat ik in de zon aan het staren was.. zoveel energie, zoveel liefde

Al dansend kwam ik een Engel tegen, Magdalena uit Polen.. Ze zingt en speelt mimme als engel.. Ik ben nu bij haar op bezoek in Polen - Ze nodigde me uit bij een bevriende muziekant in de Świętokrzyskie bergen, de oudste in Europa.. een sterk energetische plaats..

Sprookjes dansen in Polen
De plaats waar we logeerden was echt magisch - de hele tuin en vijver was bezield met natuurwezens.. kunstwerken uit takken, bladeren.. archetypes uit oude mythen - de kunstenaar die er woont Chris, schept nieuwe verhalen en zingt de sprookjes - vanaf het moment dat we aankwamen noodigde hij ons uit om mee te improviseren.. zingen, dansen, muziseren.. intuitieve improvisatie kunst voor gevorderden, de 9 jarige Zofia deed ook mee - oude volksliederen uit de regio en omliggende landen werden gezongen opgevoord - tot leven gewekt - contact gemaakt met de archetypes die doorheen de verhalen tot leven kwamen - symbolen werden ervaren, bezongen, geschapen - kunst meditatie, energiewerk, shamanen kust, sprookjes vertellen, dansen - - geen idee welke woorden te gebruiken - maar dagenlang heb ik het mogen ervaren.. Toen hij hoorde dat ik een ;meester; ben in de filosofie, vroeg hij om het intuitieve improviseren dat we deden om te zeten in een intelectueel denkkader om zo de gepaste tekst te kunnen voorleggen om samen te werken met de Europese gemeenschap - en via cultuur en muziek de verschillende symbolen uit de verschillende regio's samen te brengen.. Als iemand daar zin in heeft! -

Mannenberg
Als kers op de taart zijn Magdalena en ik een van de heilige bergen gaan beklimmen, de mannenberg.. een speciale pelgrimsplaats sinds duizenden jaren - toen de kerk kwam, hebben ze er hun eerste fabriek op gezet - het eerste klooster in polen.. daarna kwam een tv toren - wat een fallus - de elektonische godheid heeeft er ook zijn plaatsje verworven

over een paar dagen kom ik naar huis - magdalena komt met me mee, voor een weekje - ik geniet van de laatste week dat ik mezelf twintiger mag noemen..

ik werk niet langer voor zindering - ik blijf psychodynamica cursus volgen - ben van plan een vipassana te 'doen' en een tijd lang te vasten

ik zie jullie graag

1 opmerking:

Anoniem zei

Dag Stijn,
Ik ben blij om "eindelijk "iets van je te horen,lezen.Mag ik hopen dat je engel ook gewoon een echte volle vrouw is.Ik wens je het als verjaardagsgeschenk ongelovelijk toe!!!Ps ik ga van 28aug tot 1sept naar onze zus.Je zal toch den 3de in Brugge zijn zodat we je personelijk de dertiger trein kunnen opwensen?
Liefs Marijke