Ik heb een nieuwe blog!

Deze reisblog blijft online maar wordt niet meer aangevuld.

Ik heb een nieuwe blog op stijnvanholm.be

WELKOM!

Berichten per thema

04 augustus 2008

rainbow en indiaantjes

Dag iedereen,
Ik was in de rainbow gathering voor enkele dagen.. Ik kwam er vele interessante en mooie mensen tegen - Sylvain, de knappe zwarte Elise, oude vrienden van Mexico, de aboriginal Gustavo.. Hij vertelde me aan het kampvuur over de indianen en hun spiritualiteit.. ik wou meer horen en ervaren en hij vertelde me over een spirituele gathering in het noorden van Quebec, in Maniwaki; Het was the visie of de 94 jaar oude grandfather William Commanda, om een ontmoeting te organiseren voor alle naties - iedereen is welkom om hun tradities te leren en te delen - Het is gekend als The circel of all nations. Daar ben ik heen gegaan - Het opperhoofd William Commanda ontmoette Nelson Mandela en de Dalai Lama.. Ik ontmoette vele ouderen (elders, leraars van oude wijsheden en tradities) - Mensen van verschillende continenten waren aanwezig -
Ik deed een zweethut ceremonie met een sjamaan die mij het verhaal van zijn volk vertelde - de invatie van de withuiden en van de kerk, de verkrachting van hun geest, hun ziel en hun lichaam!! - tot ze massaal beschaamd waren van hun tradities - Tot ze zonder hoop massaal beginnen drinken en drugs gebruiken - Maar de sjamaan ging verder met zijn verhaal, hij leerde ons over vergeving van de misdaden van de kerk en van de blanken en meer zelfs - acceptatie.. - Nu stellen ze zich open en laten ze blanken toe in hun cirkel - Stel je voor, deel het meest intieme met je vijand, degene die je verkrachtte..
Grootvader William Commanda is een zeer wijs man - wat een leraar..
dwalen in Quebec
We werden uitgenodigd door een zeer traditionele familie op hun land in kokomville, indianen van de Algonquin stam; - om te leren hoe een wigwam te maken, te vissen met een harpoen, te jagen, en vooral te leren over Moeder Aarde.. The old ways - - Ik heb al enkele gesprekken gehad met de grootmoeder - ze ziet dwars door me - ze kijkt recht in m'n hart - wat een liefde!
Ik ga straks naar hun land verder in het noorden - daarna hoop ik terug te keren naar de rainbow gathering - ik heb er nog wat spullen - er was een grote overstroming - die ik gemist heb..

ik ga terug de bossen in om van de indianen 'de oude wijsheden te leren en hun ceremonies'

knuffel
stijn

1 opmerking:

Nele Decock zei

he Stijnie!
Ik ben uitgereisd voor Karavaan in de kop van Noord-Holland...en gister zag ik een gezwollen halve maan in de lucht hangen.

Dus ik kom even kijken hoe het met je vergaat * fijn je te lezen! we horen elkaar binnenkort!

dikke zoen!
nele