Ik heb een nieuwe blog!

Deze reisblog blijft online maar wordt niet meer aangevuld.

Ik heb een nieuwe blog op stijnvanholm.be

WELKOM!

Berichten per thema

06 december 2008

december nacht

dag wereld

ik ben gisteren naar een fantastische dansvoorstelling geweest - Le Sacre du Printemps van Marie Chouinard -
het was een troost om te zien hoe diep in de duisternis, het licht bezwangerd wordt - en er hoop is op nieuw leven; Lente



Het is winter..

ik ben tijdelijk werkloos; tijdens de maand december zijn er weinig tot geen vormingen; leerlingen en studenten moeten studeren.. en natuurlijk kerstvakantie ..

ik blijf in België tot het einde van het schooljaar - geen grote reizen dus.. het knaagt ongelofelijk.. ik besef dat ik mezelf zoveel sterker en intenser kan beleven onderweg dan.. thuis.. het is moeilijk om uit de oude patronen te geraken.. ik blijf bewegingsloos, sedentair - stijf, reumatisch het leven ondergaan

de grote reis is deze keer naar binnen - veel confrontaties, veel pijn.. Waar is de reiziger van schildpaden eiland; die daar grootse diepten en gigantische hoogtes ervaren heeft.. ik lees hem enkel in verhalen, in herinnering..

Findhorn zit er toch niet in dit jaar - te weinig inschrijvingen.. wel een reisje naar m'n zus in Mallorca tijdens kerst..

Licht in duisternis

1 opmerking:

Anoniem zei

zo eerlijk ,zo naakt mijn broerebroer
het maakt jou een Groot mens ook je kleine kantjes te LEVEN

de queste,veel moed om bij je-zelf
te blijven

liefs Marijke